enne ÖÖ-ÖÖ’d

 

Lembit-Kaur Stöör

Aastatel 2001-2008 töötasin KOKO’s. Sai kõvasti tööd rabatud ja nii mõndagi tehtud.

 

 

 

Väikemaja Viimsis.

Oma esimese maja tegin Viimsisse. Konstruktor: Toomas Tammerik, sisearhitekt: Liisi Murula

 

Kuldala elurajoon.

Kutsutud võistlus, kus peale KOKO osalesid KAVAKAVA ja KOSMOS. Võistlustöö oli meie alternatiivne nägemus linnalähedasest elamise mudelist, kus kohtuvad erinevad tihedused – elamine, mis haarab endasse meeletu hulga erineva suurusega kortereid, terrasse ja poolprivaatseid sisehoove on koondatud krundi serva, mis kaitsva müürina ümbritseb kõigile avatud metsaparki. Parki kerkinud kortermaja ei olnud meie töö osa. Meil oli sinna planeeritud lasteaed. Võisltustööd tegime koos Margus Maiste, Raivo Kotovi ja Tõnis Kimmeli ja Tõnis Saviga. Projekteerimise faasis olid peaarhitektideks mina ja Margus. Arhitektide abina töötas Olga Batuhtina. Hiljem lõi kaasa ka Indrek Mikk.

 

 

 

Tallinna Sünagoog 2004-2007

Üks põnevamaid projekte minu elus. Sain tuttavaks paljude huvitavate inimestega. Tellijad Boris Oks ja Rabi Shmuel Kot olid hingega asja kallal, probleemidele leiti alati lahendused ja arhitektina tajusin nende toetust. Head nõu, arhitektilt arhitektile, andis Harry Shein. Sai reisida, näha uusi maid ja kultuure ning toimus palju ‘uskumatuid’ juhtumisi. Projekteerisime seda koos Tõnise, Andruse, Liisi ja Railiga.

Arhitektid: Lembit-Kaur Stöör, Tõnis Kimmel

Sisearhitektid: Liis Lindvere, Raili Paling

Loominguline projektijuht: Andrus Kõresaar

 

Sünagoog on selgelt teljelise iseloomuga. Juudi diasporaas asuvate sünagoogide puhul on tavaks suunatus algse Jeruusalemma templi poole. Sellest tulenevalt on hoone peatelg põhja-lõuna suunaline (täpsemalt SSO-NNW). Hoone arhitektuurne lahendus põhineb kahel põhimõttel. Esiteks võlv, kui sakraalse ruumi tekitamise üks mõjusamaid võimalusi. Hoone võlvitud katus ja seinad on kaetud punaka katusekivist ‚soomusega’. Selle all lainetab sammastik, tõstes hoone massiivse kehandi kergelt hõljuma. Hoone peatelg saab alguse sissepääsu juurest hoone põhjaküljes (Karu tänav) ja kulgeb läbi hoone lõunaküljes paikneva tooraseinani, mis täidab sünagoogiruumi valgusega. Hoonesse sisenev külastaja leiab ennast vestibüülist, kus avar trepp viib otse teisele korrusele Sünagoogi tasandile. Trepi kõrval asuv astmestik töötab avatud auditooriumina. Esimesel korrusel trepi taga asub väiksem saal pidulikeks puhkudeks ning väiksemad usutalitusega seotud ruumid nagu mikvah ja koššertoodete (kashrut) pood. Saali osana on kasutatav ka eelmainitud auditoorne trepp. Sünagoogiruumi ees teisel korrusel asub avar eesruum tavandikohaseks kätepesuks mõeldud väikese purskkaevuga. Ruumi valgustab katuseaken kõrgel võlvlaes. Sünagoog ise on lahendatud kahekorruselisena – põranda tasand meestele ja rõdu naiste tarbeks. Sünagoogiruumi ümber kulgeb sellest kerge poolläbipaistva /kaetud ornamentaalse mustriga/ seinaga eraldatud ümbriskäik. Kolmandal ja neljandal korrusel vestibüüli kohal asuvad tööruumid ja raamatukogu (võlvi all). Hoone toimib ühtlasi sissepääsuna olemasoleva hoone esimesel korrusel asuvaisse seltsiruumidesse ja teisel korrusel asuvaisse koguduseruumidesse.

Site plan. The Synagogue is situated in Central Tallinn in a quiet neighborhood near the main harbor. The synagogue is built as an extension to the existent Jewish High School and Cultural Center. The site is on the corner of Karu & Aedvilja Street, none of which is very noisy. The existent building is built in 1920ies and has a dominant position on the plot. Being almost the size of he lower part of present schoolhouse, the synagogue steps forward from the building volume, to gain extra emphasis. Architecture The building has a clear axial character. Main axis is north-south, as a synagogue in the Jewish diaspora is always oriented in the direction of the original temple site in Jerusalem . The architecture of the building is based on two main elements. The vault, as a form, quite specific to sacral buildings. The vaulted form is entirely of the same natural stone (eg. gray slate) as if carved out from one single rock. Under that, a colonnade is waving, making the building deviate from the strictness of the vaulted form and make it virtually float. The building’s main axis starts with the entrance on the north side (Karu Street) and ends with the great wall with torah, facing south and filling the synagogue room with light. Structure Entering the building, the visitor finds himself/herself in a foyer, from where a wide flight of steps takes one to the second floor, the Synagogue level. On one side, the staircase is transformed into an auditorium for smaller lectures etc. In front of the synagogue is a spacious hall, which gets sublime light beams from the skylight, opening in the high vaulted roof. Behind the stairs on the first floor are smaller religious facilities, including the mikvah, a shop for kosher (kashrut) products and a hall for festive occasions. Above the stairs on third and fourth floor, rooms are provided for guests of the Community and a library. The building also serves as an entrance to present Jewish Society offices on the first floor and museum on the second floor of the existent school building.

 

 

 

Rannamaja

Ülemiste Terminal

Promenaadi maja realiseerumas

Promenaadi maja võistlus

EKA

Aasta Puitehitis 2013

Maarja Magdaleena kirik Mustamäel

Veerenni ärihoone

Märka Sõltuvust

Ajaloomuuseum Maarjamäel

Sütevaka Humanitaargümnaasium

Tammsaare park

Tondiraba jäähall

Tartu Maratoni monumendi animatsioon

Palverändurite keskus Roldalis

Kitsas 15 kortermaja

Mängumaja

MMC Vilnius – kaasaegse kunsti keskus

Tark Maja

Viljandi Paalalinna Gümnaasiumi juurdeehitus

Otsa- ja balletikooli ühishoone

Eramaja Nõmmel

Anne noortekeskus

Air Baltic’u reisijate terminal

Palamuse O.Lutsu Kihlekonnamuuseumi külastuskeskus

Burger

Tartu Maraton 50 – ajutine monument

Tartu Maratoni monument

Eesti Maaülikooli Kreutzwaldi 5 õppehoone juurdeehituse võistlus

Eesti Vabariigi Suursaatkonna hoone Riias

enne ÖÖ-ÖÖ’d

Suvemaja Kamuflaaž